- 010 214 64 64
- info@sigtunaflyttstad.se
- Må- Sö 8.00-18.00
- Ansvarsförsäkring hos Dina Försäkringar
Vi har sammanställt några av våra mest återkommande frågor och svarat på dessa. Detta kommer underlätta för Dig som går i tankarna att anlita vår firma att städa eller flytta åt Dig
Om du vill omboka ett städtillfälle ska det ske senast 24 timmar i förväg. Du kontaktar då oss antingen via e-post till info@sigtunasflyttstad.se, eller telefon, så löser vi det med ny tid som passar. Vi ser till att bekräfta att vi mottagit meddelandet så fort vi kan.
Nej, du behöver inte vara hemma.
Vi vill gärna få information om eventuella husdjur vid första kontakten. Detta för att vi vet vilken personal som ska städa hemma hos dig.
Om önskemål för det finns, kan vi självklart titta på möjligheten till det.
För att få en garanterad tid rekommenderar vi att du bokar så tidigt som möjligt. Sista veckan varje månad blir vi relativt snabbt fullbokade, så tänk på att vara ute i så god tid som möjligt.
Du får en checklista vid bokning där det framgår vad som ingår och vad som inte ingår. Fönsterputsning och städning av vitvaror ingår.
Ja
Förutom att tömma bostaden på möbler och saker vill vi att du stänger av kyl & frys. Där står det vad som behöver tänkas på tex kyl och frys ska vara avfrostade när vi får tillträde till lägenheten/huset . Om du vill ha städat bakom exempelvis kyl & frys samt spis ser vi gärna att du drar fram dessa möbler innan vi kommer. Finns det ett badkar med en front, vänligen demontera det innan vi kommer.
Om möjligt, ser vi gärna att du finns på plats för att låsa upp vid avtalad starttid. Du kan sedan göra upp med personalen på plats hur de ska låsa efter sig. Om du eller någon annan inte har möjlighet att möta upp, vänligen kontakta oss så får vi tillsammans titta på alternativa möjligheter.
Ja, Balkong ingår i städningen.
Det går inte att säga exakt hur lång tid städningen tar eftersom det är många faktorer som spelar in, tex typ av fönster, element mm. Om ni önskar att städningen är klar vid en viss tid kan ni skriva med det i er intresseanmälan så gör vi allt för att tillgodose ert önskemål.
Vi behöver det för att kunna ansöka om RUT-avdrag och som säkerhet vid fakturering.
Ja, vi har ansvarsförsäkring hos Dina Försäkringar
Om du inte är nöjd med tjänsten vi utfört, kontaktar du vår oss antingen via telefon eller e-post, så hjälper vi dig på bästa sätt.
All vår personal är försäkrad under sin arbetstid och på resan mellan arbetsplatserna.
Vi har ansvarsförsäkring hos Dina försäkringar, som täcker skador som kan uppstå då vi utför våra tjänster.
Vi erbjuder flera olika betalningslösningar. Som kund kan du betala via faktura, Swish eller bankgiroinbetalning.
Från och med 2007 har man som privatperson rätt till 50% avdrag för arbetskostnad på hushållsnära tjänster.
Sigtunas Flytt & Städ Service AB sköter hanteringen av skattereduktionen från Skatteverket. När du får fakturan har vi redan dragit av för RUT-avdraget.
Man får göra avdrag på upp till 50 000 kronor per år för RUT- och ROT.
Om du är över 18 år och har skattat i Sverige så har du rätt till 50% avdrag på arbetskostnaden.
Om personen avlidit efter att arbetet är utfört gäller skattereduktionen, annars inte.